Moderne tehnologije i dostupnost koja traje celih 24 sata dovele su nas do toga da neprestano proveravamo pristigle mejlove i sms poruke, ne praveći pauzu ni tokom vikenda i godišnjeg odmora. Poslovni čovek današnjice je neprestano u iščekivanju da će mu se neko od nadređenih javiti i zahtevati da nešto učini. Kada odu na godišnji odmor,nadređeni ih zovu istim intenzitetom kao da rade, od 8 h ujutro, pa tokom celog dana, a postalo je potpuno normalno da se od službenog mobilnog telefona ne smemo ni trenutka odvajati, naročito ako naš posao podrazumeva neki vid rukovođenja.
Međutim, taj stres od iščekivanja i nemogućnosti da se isključimo od poslovnih dešavanja i potpuno posvetimo našem privatnom životu, odmoru i uživanju dugoročno će nepovoljno uticati i na zdravlje, ali i produktivnost radnika, upozoravaju naučnici koji su nedavno bili uključeni u studiju koja se bavila ovom problematikom. Tim američkih stručnjaka sa nekoliko različitih univerziteta nedavno je sproveo istraživanje koje je potvrdilo su ova neprestana dostupnost izrazito iscrpljuje zaposlene, i to ne samo mejlovi na koje moraju da odgovore van radnog vremena, već i sama činjenica da moraju biti non stop pripravni. Kako su istakli naučnici, ta činjenica ih "cedi" i fizički i emotivno ii ma veoma nepovoljne rezultate na zdravlje, naročito ukoliko traje duže vreme.
Fenomen koji su istraživači nazvali "stres od očekivanja" dugoročno utiče na privatni i porodični život zaposlenog, jer ga neprestane obaveze odvajaju i od porodice, što obično rezultira time da osoba ne može sa svojim najbližima provoditi dovoljno vremena, a nije retkost da dođe i do razvoda supružnika, ističe se u istraživanju. “Osim toga, neprestano očekujete da vam telefon može zazvoniti dok vežbate, večerate s porodicom, čitate knjigu... I čim ga čujete, istog trenutka morate da se javite. Taj hronični stres vremenom će uvek rezultirati lošijom produktivnošću radnika i lošijim zdravljem, i psihičkim i fizičkim”, objasnila je Dr Samantha Conroy, jedna od autoriki pomenute studije.
Preveo: Dejan B. Živanović, B.Sc., spec. kliničke nege
Izvor: http://www.24ur.com
Pratite nas